Τοποθέτηση Λ. Μαγιάκη για τον ισολογισμό του Δήμου

Μαρούσι 17/12/15

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη συνεδρίαση της 16-12-2015 του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αμαρουσίου συζητήθηκε ο Ισολογισμός του Δήμου για το 2014 τον οποίον η παράταξη μας καταψήφισε.

Στην τοποθέτηση του ο επικεφαλής της παράταξης μας Λ. Μαγιάκης ισχυρίσθηκε ότι η περικοπή των κρατικών επιχορηγήσεων στην αυτοδιοίκηση, σε συνδυασμό με τη διαχρονική κακοδιαχείριση των οικονομικών του Δήμου από προηγούμενες διοικήσεις αλλά και τη διοίκηση Πατούλη, οδήγησαν το Δήμο σε ζημία χρήσης για το 2014 ύψους 15 εκ.€ και τις συσσωρευμένες ζημίες σε 97,2 εκ.€.

Ο Λ. Μαγιάκης πρότεινε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου να εξετάσει το θέμα της δημιουργίας ζημιών σε συνεργασία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο τα αναγκαία μέτρα για την αναβάθμιση της οικονομικής διαχείρισης του Δήμου, σύμφωνα και με τις προτάσεις των ορκωτών λογιστών.

 

Για το γραφείο τύπου

Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι

 

Ζέτα Πολίτη

699 3438665

[email protected]

 

 

(ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Λ. Μαγιάκη)

 

ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ:

ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ

ΕΚΤΙΝΑΞΑΝ ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ 2014 ΣΤΑ 15εκ. ΕΥΡΩ

 

Ο Ισολογισμός του 2014 κλείνει και φέτος με ζημία 15 εκ. ανεβάζοντας τη συσσωρευμένη ζημία του Δήμου σε 97.2 εκ.

Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της μεταφοράς των χρεών του Οργανισμού Εργασίας και των Δημοτικών Επιχειρήσεων προς Δ.Ο.Υ και Ασφαλιστικά Ταμεία που ως γνωστόν ανέρχονται σε 56 εκ. και ρυθμίστηκε η αποπληρωμή τους σε 160 χρόνια.

Η ζημιά θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν οι προβλέψεις εκτάκτων κινδύνων περιλάμβαναν ότι τον επόμενο χρόνο θα μεταφερθούν στο Δήμο οι ζημιές από την ΔΕΑΔΑ και την ΚΕΑΔΑ που εκκρεμεί ακόμα η εκκαθάριση τους.

Μπορούμε λοιπόν τώρα δίκαια να ισχυρισθούμε ότι «ήρθε η ώρα του λογαριασμού» από την σπάταλη κακοδιαχείριση τόσο του απώτερου αλλά και του πρόσφατου παρελθόντος.

Σωρεύτηκαν διαχρονικά χρέη και ζημίες που καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες σήμερα αλλά και στα επόμενα χρόνια και μάλιστα σε εποχή που οι δυνατότητες τους λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης είναι από ελάχιστες έως μηδενικές.

Για το ξεπέρασμα αυτής της κρίσης χρέους του Δήμου η  Διοίκηση έχει επιλέξει ως διέξοδο την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του.

Τα έσοδα που διαφορετικά θα πήγαιναν σε επενδύσεις διοχετεύονται για την εξόφληση χρεών του παρελθόντας ενώ αυτές(οι επενδύσεις) χρηματοδοτούνται από ιδιώτες που φυσικά θα τις πληρώσουν και πάλι οι δημότες στους εργολάβους και μάλιστα με πανωτόκι.

Τα ίδια κεφάλαια του Δήμου λόγω των συσσωρευμένων ζημιών έχουν περιοριστεί σε μόλις 37 εκ. που όμως είναι υπερτιμημένα μέσω δημιουργικής λογιστικής.

Αν ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των ορκωτών όπου λόγω καθυστέρησης έναρξης αποσβέσεων , υπερτίμησης αξίας γηπέδων και αναπόσβεστου υπολοίπου κτιρίων τα ίδια κεφάλαια θα έπρεπε να είναι μειωμένα κατά 24 εκ.

Η εικόνα χειροτερεύει ακόμα περισσότερο αν λάβουμε υπόψη ότι ότι προβλέπονται λοιπές μακροπρόθεμες απαιτήσεις ύψους 22,1 εκ. που προέρχονται από τη διαφορά που υπάρχει με την Lamda Development  που όμως με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 12 εκ.

Πρακτικά λοιπόν, και λυπούμαι που το λέω αυτό, τα ίδια κεφάλαια του Δήμου έχουν εξανεμιστεί, ή με άλλα λόγια ο Δήμος έχει ουσιαστικά «χρεωκοπήσει».

Αποτελεί  επομένως διαστρέβλωση της πραγματικότητας ο ισχυρισμός περί «success story» της διοίκησης Πατούλη στη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου και η προσπάθειά του να ρίξει τις ευθύνες αποκλειστικά σε προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου.

Δεν θα ήθελα να σας κουράσω άλλο με αριθμούς και θα περιοριστώ σε ποιοτικά χαρακτηριστικά της οικονομικής διαχείρισης του Δήμου ακριβώς όπως επισημαίνονται στην ειδική έκθεση τακτικού ελέγχου των ορκωτών.

  • Δεν έχει υποβληθεί δήλωση Ε9 για τα ακίνητα του Δήμου
  • Η τελευταία φυσική απογραφή των παγίων περιουσιακών στοιχείων του Δήμου έγινε το 2000
  • Δεν  παρέχονται στοιχεία από την Τεχνική στην Οικονομική Υπηρεσία για την πορεία ολοκλήρωσης των έργων ώστε να αρχίζουν έγκαιρα οι αποσβέσεις.
  • Εγκυμονούν διαχειριστικοί κίνδυνοι από την μη αποτύπωση της περιουσίας των καταργηθέντων νομικών προσώπων σε πραγματικές αξίες
  • Δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της περιουσίας των σχολικών κτιρίων στο Δήμο
  • Ο βαθμός ρευστοποίησης των απαιτήσεων είναι μόλις 6%. Η Νομική Υπηρεσία χειρίζεται υποθέσεις ποσού 3.5 εκ. έναντι συνολικού ποσού οφειλής 33,5 εκ. που οφείλουν συνολικά 75 οφειλέτες
  • Οι ακολουθούμενες διαδικασίες είσπραξης των εσόδων δεν διασφαλίζουν διαχειριστικά το Δήμο δεδομένη και την ανυπαρξία συστήματος εσωτερικού ελέγχου
  • Δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για τη μεταφορά χρημάτων στις Τράπεζες και το κλείσιμο του Ταμείου δεν γίνεται σε καθημερινή βάση.
  • Υπάρχει δυσλειτουργία με την απόδοση των ανταποδοτικών από τη ΔΕΗ και τους παρόχους. (Το θέμα αντιμετωπίζεται κεντρικά από την ΚΕΔΕ).
  • Εξακολουθεί να υπάρχει απόκλιση μεταξύ των εισπραττομένων ανταποδοτικών τελών και των δαπανών για τις Υπηρεσίες Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού που όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν για την οκταετία 2007-3014 ανέρχεται σε 51 εκ. γεγονός που είναι παράνομο καθώς υποκρύπτει έμμεση φορολογία των πολιτών
  • Υπάρχει απώλεια εσόδων καθώς δεν παρακολουθούνται συστηματικά τα τέλη καταστημάτων και κέντρων διασκέδασης και χρήσης κοινόχρηστων χώρων
  • Οι μισθοδοτικές καταστάσεις εκδίδονται από ένα πρόγραμμα που δεν συνδέεται με το πρόγραμμα οικονομικής διαχείρισης του Δήμου
  • Στα πρακτικά συνεδριάσεων της επιτροπής παρακολούθησης της ΚΟΙΝΣΕΠ για τον οδοκαθαρισμό δεν παρατίθενται σχόλια για την εκτέλεση των εργασιών ούτε αναφέρονται οι χώροι που πραγματοποιήθηκαν.

Κατά τη γνώμη μας η διοίκηση δεν πρέπει να αισθάνεται υπερήφανη ύστερα από αυτή την έκθεση.

Και βέβαια τα ευρήματα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποδοθούν σε ολιγωρία των Υπηρεσιών.

Πέραν της προφανούς αιτιολογίας ότι δεν επαρκεί το προσωπικό, την οποία αποδεχόμεθα και εμείς, πιστεύουμε ότι η διοίκηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο, αν και τα περισσότερα ευρήματα διατυπώνονται επί σειρά ετών.

Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις υπάρχει και μικροπολιτική σκοπιμότητα, όπως πχ στην είσπραξη τελών και προστίμων από την κατάληψη των κοινόχρηστων χώρων.

Η παράταξη μας πρότεινε στη προχθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής να υπάρξουν ειδικές συνεδριάσεις με τη συμμετοχή και υπηρεσιακών παραγόντων  προκειμένου να εξεταστούν τα προβλήματα και να υπάρξει σχετική εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Η Διοίκηση είναι απαραίτητο να αναλάβει τις ευθύνες της και αντί να θριαμβολογεί να δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα κακής διαχείρισης των οικονομικών του Δήμου, όπως επισημαίνονται στην έκθεση των ορκωτών λογιστών.

Όταν ο κ. Δήμαρχος, και δικαίως, διεκδικεί μέσω της ΚΕΔΕ η αυτοδιοίκηση να συμμετέχει στη διαμόρφωση του ΑΕΠ της χώρας σε ποσοστό 8.5% έναντι 2.5% που είναι σήμερα, δηλαδή σχηματικά ο Δήμος να διαχειρίζεται περίπου 200εκ. έναντι σημερινών 60εκ., αυτό δεν μπορεί να μένει αποκλειστικά σε επίπεδο διακηρύξεων και δημοσίων σχέσεων.

Απαιτείται σοβαρή δουλειά συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα οργάνωσης και εσωτερικού ελέγχου που προτείνουν οι ελεγκτές.

Αλλά πάνω από όλα χρειάζεται  ανόρθωση του κύρους του Δήμου και κατοχύρωση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του θεσμού της Τ.Α.

Απαιτείται απόδοση των συνταγματικά κατοχυρωμένων πόρων, δημοκρατικό θεσμικό πλαίσιο, διαφάνεια, έλεγχος, συμμετοχή των πολιτών και στελέχωση των υπηρεσιών με υψηλού επαγγελματικού επιπέδου προσωπικό με μόνιμη και σταθερή εργασία.

 

Λ. Μαγιάκης

16-12-2015

  • Users on page

    Now online: 1
    Overall: 201019