ΝΑΙ στη διατήρηση του ιστορικού κέντρου, ΟΧΙ στη δημιουργία γκαράζ στην Πλ. Ευτέρπης

Μαρούσι 15/12/15

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ένα βήμα πριν την έναρξη των έργων για τη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Πλ. Ευτέρπης, σε συνέχεια των διαρκών κινητοποιήσεων της παράταξής μας ενάντια στην υλοποίηση αυτού του έργου στο συγκεκριμένο σημείο της πόλης μας, η παράταξή μας βρέθηκε στο πλάι των επαγγελματιών και των κατοίκων του κέντρου του Αμαρουσίου που πλήττονται από το ως άνω έργο.

Το Σάββατο 12/12/15, ο επικεφαλής μας Λ. Μαγιάκης μαζί με τη δημοτική μας σύμβουλο Κ. Ψάλτη και τον Δ. Παπαεθυμίου, μέλος του συντονιστικού μας, περπάτησαν στο ιστορικό κέντρο του Μαρουσιού και μίλησαν με επαγγελματίες και κατοίκους της περιοχής, σχετικά με τις επερχόμενες εργασίες κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Πλ. Ευτέρπης και το πώς αυτές – αλλά και όλο το έργο – θα επηρεάσουν προς το αρνητικό τις μελλοντικές τους δραστηριότητες και τον τρόπο ζωής τους.

Όπως είναι φυσικό αρκετοί επαγγελματίες και κάτοικοι αντιδρούν με ανησυχία και δυσαρέσκεια με το τι μέλλει γενέσθαι και αξίζει να σημειωθεί πως δεν έχουν ακόμα ενημερωθεί πλήρως από το Δήμο για τις επιπτώσεις του έργου στην περιοχή.

 

Για το γραφείο τύπου

Ενότητα, Ανατροπή & Έργο για το Μαρούσι

 

Ζέτα Πολίτη

699 3438665

[email protected]

 

(ακολουθεί η επιστολή που μοιράστηκε από τους εκπροσώπους της παράταξης στους κατοίκους της περιοχής του κέντρου)

 

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ, ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης (ΗΣΑΠ), χωρητικότητας 273 θέσεων.

Η άδεια από την πολεοδομία έχει εκδοθεί. Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο (8/12/15) η παράταξη Πατούλη ενέκρινε  τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύουν για τα ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ που θα διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής.

Η ανάγκη χώρου στάθμευσης για το εμπορικό κέντρο της πόλης είναι υπαρκτή αλλά η Δημοτική Αρχή επέλεξε τη ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ:

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ, αφού σ’ ένα κέντρο, ήδη κυκλοφοριακά αδιάβατο τις ώρες αιχμής, θα προστεθεί ο φόρτος των αυτοκινήτων που θα μπαινοβγαίνουν στο πάρκινγκ, επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα και υποβαθμίζοντας κι άλλο τη ζωή των κατοίκων του κέντρου.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, αφού οι πολίτες θα χρηματοδοτήσουν ουσιαστικά το κέρδος του εργολάβου για τα επόμενα 29 χρόνια, ενώ το όφελος του Δήμου από την παραχώρηση του κοινόχρηστου χώρου της πλατείας δεν θα ξεπερνά τα 2000-3000€ το μήνα  για όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα.

ΕΜΠΟΡΙΚΑ, αφενός κατά τη 2ετία των έργων, όπου στα καταστήματα περιμετρικά της πλατείας η πρόσβαση θα γίνεται μέσω πεζοδρομίου πλάτους 1.25 μ. μέχρι 1.75μ. το πολύ, αλλά και αργότερα στα υπόλοιπα καταστήματα  του κέντρου όπου, παρά το αντίθετα επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, η επισκεψιμότητα θα μειωθεί λόγω της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου  εξ αιτίας της λειτουργίας του πάρκινγκ.

Η δημοτική αρχή, κατά τη γνώμη μας, διαπράττει «έγκλημα» σε βάρος της πόλης.

  • Αλλοιώνει τον παραδοσιακό χαρακτήρα της μετατρέποντας το εμπορικό κέντρο σε ανοιχτό Mall που με τίποτα δεν συνδέεται με την ιστορία της.
  • Υποχρεώνει τους κατοίκους του κέντρου σε φυγή εξ αιτίας της κυκλοφοριακής ασφυξίας, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης από την ανεξέλεγκτη μέχρι τώρα επέκταση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των τραπεζοκαθισμάτων.
  • Συμβάλλει μελλοντικά στην καταστροφή της πλατείας Εθνικής Αντίστασης με την έλευση του μετρό, που έχει ήδη επιλεγεί από την Αττικό Μετρό.
  • Αγνοεί επιδεικτικά τη διεθνή σύγχρονη τάση για κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης περιμετρικά και όχι μέσα στα κέντρα των πόλεων.
  • Εξυπηρετεί τελικά εργολαβικά συμφέροντα αντί να αυξήσει τα έσοδα του Δήμου.

 

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ

  • Το οικόπεδο Παναγόπουλου που δόθηκε τελικά με το πρόσχημα της έλλειψης χρημάτων σε ιδιωτικά συμφέροντα
  • Το γυμναστήριο του Σπ. Λούη με προϋπόθεση να λειτουργήσει στη επιφάνεια ένα σύγχρονο γυμναστήριο
  • Το οικόπεδο ΙΓΕ στην Κηφισίας που ήδη, στην πράξη, λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια σαν δημοτικός χώρος στάθμευσης
  • Εξασφάλιση κρατικής (π.χ Δήμος Ν. Ιωνίας) ή τραπεζικής χρηματοδότησης και
  • ΟΧΙ ΧΑΡΑΤΣΩΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ για να κερδίζουν συγκεκριμένα εργολαβικά συμφέροντα.

 

Η Δημοτική Αρχή του κ. Πατούλη ας αναλογισθεί τις ευθύνες της απέναντι στην ιστορία και το μέλλον αυτής της πόλης. ΑΣ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ όσο είναι καιρός.

Αν δεν το κάνει Η ΜΟΝΗ ΔΥΝΑΜΗ που μπορεί να την σταματήσει είναι η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ που σέβονται την πόλη τους και δεν θα την αφήσουν να γίνει βορά σε αθέμιτες πολιτικές φιλοδοξίες και  εργολαβικά συμφέροντα.